По подозрению в совершенных преступлениях был арестован некто Шепилов — заключенный, работавший на ассенизаторской машине, что давало ему возможность беспрепятственно выезжать с территории колонии. После попытки суицида, он во всем признался и показал места захоронения останков своих жертв.
Рецидивист по прозвищу Зверь похитил сына оперативника, чтобы обменять его на своего дружка. Страж порядка согласился на сделку с преступником. Однако ребенок погиб во время преследования. Жизнь оперативника потеряла смысл, и единственной целью стал поиск того, кто разрушил его мир. Все равно бояться уже нечего и некого. Кто выйдет победителем из этой беспощадной схватки?
ПАТОЛОГОАНАТОМ показал легкие КУРИЛЬЩИКА! РАК ЛЕГКИХ?
СПАСИБО ЗА ПОДПИСКУ!
Для всех зрителей этого выпуска действует скидка в 10% на всё в магазине: cmtscience.ru/shop — по промо-коду CHOOSELIFE
Смотрите также:
Вейпинг. Мифы и факты, большой выпуск. Риски развития рака, болезней и пр. www.youtube.com/watch?v=oT0XHz8rFgc
__________________________________
ТАЙМКОДЫ:
0:00 Выпуск видеоканала CMT (Научный подход).
0:19 Миф о легких курильщика.
0:50 «Мой дед курил всю жизнь»…
2:28 Риск развития рака. Какова вероятность умереть от рака легких? Рак легких у некурящих.
4:37 Что такое предотвратимые причины смерти и факторы риска? Статистика смертности.
Можно ли очистить легкие курильщика?
6:00 Что вызывает рак легких? Как курение влияет на легкие?
6:46 Вред курения. Курительные машины. Как курит курильщик?
9:32 Эксперимент: говяжье легкое и курение. Осадок смолы в легких.
11:11 Вскрытие: легкие курильщика, легкие больного раком. Комментарии патологоанатома. Что говорят судмедэксперты?
13:20 Как влияет жизнь в городе на легкие? Легкие городского жителя, легкие курильщика.
15:58 Городской житель и житель сельской местности. Ультрадисперсные частицы. PM 2.5. Сажа. Тяжелые металлы, уголь.
17:18 Курение: опасность для здоровья. Болезни сердца, почек. Риски развития рака.
19:30 Как бросить курить? Вакцинация. Сигареты и рак.
21:17 Итоги.
Сотрудничество, партнёрство, предложения, реклама:
sales@cmtscience.com или vk.com/tsatsan
cmtscience.ru
Вся актуальная информация, новые выпуски и материалы на сайте проекта.
Над саванной занимается рассвет, осветив первыми лучами солнца Скалу Предков. Рано утром король Симба даёт утренний урок своей дочери Киаре, которая в будущем готовится стать королевой Земель Прайда (такая же сценка была в оригинальном фильме). Внезапно разговор о будущем принцессы прерывает Кайон — беззаботный младший брат Киары. Он и его друг Банга играют в баобаббол и этим самым мешают Киаре получать знания. Поэтому Симба попросил их играть в другом месте.
Открывающий часовой эпизод сериала Хранитель-Лев.
Встречайте Кайона, младшего детеныша Симбы и Налы, в новом анимационном сериале «Хранитель Лев»! Юному герою африканской саванны предстоит стать лидером Львиной охраны, состоящей из самых сильных, храбрых, быстрых и зорких представителей прайда. Именно Кайон должен определить, кто займет почетное место в рядах стражей порядка. Вместо того, чтобы, следуя давней традиции, остановить свой выбор на львах, юный хранитель приглашает разделить эту ответственную миссию своих друзей, которых считает настоящими героями. Отныне охранять покой прайда будут бесстрашный барсук Банга, решительный гепард Фули, дружелюбный гиппопотам Бешти и цапля-интеллектуал по имени Оно.
Subscribe to my newsletter if you would like to be notified about upcoming concerts, face to face lessons and workshops in your town or country: canberkulas.com/newsletter/
In my process of learning the duduk, I have experienced different techniques and styles. I finally have found my musical identity as a duduk player after a long and difficult journey; however, I have benefited from different styles and cultures, and, inspired from different stories. This journey gave me new and different perspectives, knowledge, experience and story. You are welcome to write your own story.
Special thanks to Derya Ulkat and Deniz Ulkat.
Thanks a lot to Baris Ayhan and Lea Laubacher for French subtitles.
ABOUT ME
I am a professional duduk player and educator.
I studied in Istanbul Technical University Turkish Music State Conservatory. I studied the duduk with Suren Asaduryan and Özcan Gül. I joined in Erkan Oğur’s and Derya Türkans workshops, who are two prominent representatives of Anatolian music.
It is possible to hear both Turkish and Armenian and also Ottoman Classical Music modes and patterns in my playing style. I have contributed to many albums and music productions with my duduk throughout my career. I composed music for quartet (duduk, piano, double bass, drums) and founded the band “Canberk Ulaş Quartet” in 2015 and I released my album titled “Telafi" with this band in 2017.
I continue working on my music projects, giving concerts in different parts of the world and giving duduk online lessons to duduk lovers from all over the world.
The Art of Fugue or The Art of the Fugue (original German: Die Kunst der Fuge), BWV 1080, is an incomplete masterpiece by Johann Sebastian Bach (1685--1750). The work was most likely started at the beginning of the 1740s, if not earlier. The first known surviving version, which contained 12 fugues and 2 canons, was copied by the composer in 1745. This manuscript has a slightly different title, added afterwards by his son-in-law Johann Christoph Altnickol: Die Kunst der Fuga. Bachs second version was published in 1751 after his death. It contains 14 fugues and 4 canons. «The governing idea of the work», as the eminent Bach specialist Christoph Wolff put it, is «an exploration in depth of the contrapuntal possibilities inherent in a single musical subject.»
Structure
0:00 — Contrapunctus I
3:12 — Contrapunctus II
6:24 — Contrapunctus III
9:20 — Contrapunctus IV
14:38 — Contrapunctus V
17:55 — Contrapunctus VI in Stylo Francese
22:04 — Contrapunctus VII per Augmentationem et Diminutionem
26:04 — Contrapunctus VIII
32:06 — Contrapunctus IX alla Duodecima
35:06 — Contrapunctus X alla Decima
39:30 — Contrapunctus XI Triple fugue
46:41 — Canone allOttava
49:35 — Canone alla Duodecima in Contrapunto alla Quinta
51:52 — Canone alla Decima in Contrapunto alla Terza
56:36 — Canone per Augmentationem in Contrario Motu
1:01:27 — Contrapunctus XIII rectus
1:03:59 — Contrapunctus XIII inversus
1:06:57 — Contrapunctus XII rectus
1:09:50 — Contrapunctus XII inversus
Andreas is a Countertenor. Born into a family of singers, Scholl was enrolled at the age of seven into the boys choir. Aged 13, he was chosen from 20,000 choristers gathered in Rome from around the world to sing solo at a Mass held on 4 January 1981. Just four years later, Scholl was offered a place at the Schola Cantorum Basiliensis, an institution that normally accepts only post-graduate students, based on the strength and quality of his voice. He has since become an instructor at the Schola Cantorum Basiliensis, succeeding his own teacher, Richard Levitt.
Scholls early operatic roles include his standing in for René Jacobs in 1993 at the Théâtre Grévin in Paris, where he caused a sensation. His major roles, such as his debut at Glyndebourne in 1998 as Bertarido in Handels Rodelinda, a role he reprised at the Metropolitan Opera in 2006, were written for the 18th-century alto castrato Senesino.
The bulk of Scholls recording career has been with Harmonia Mundi and Decca, and his CDs are among Harmonia Mundis best sellers. He has worked with most contemporary Baroque specialists, including William Christie and Philippe Herreweghe, and is himself a songwriter and composer of ballet and theatre music, with his own professional sound studio in Basel, Switzerland.
«Counterpoint passes back and forth between the hands in a conversational and judiciously balanced manner, while a strong lyrical inlpulse informs the cross-handed variations rapid, bravura passages (Vars 5 and 19, for example). Ishizakas restrained and concentrated way with slow minor-key variations (Vars 15,21 and 25) lets the musics agonising harmonic tension speak softly for itself.»
— Jed Distler, Gramophone Magazine
«She has the fleet fingers to speed through the virtuoso variations with compelling clarity and the sensitivity to probe the dramatic potential of the slower, more profound numbers, pleasurably aided by her consistently lovely tone.»
— Robert Schulslaper, Issue 36:1 (Sept/Oct 2012), Fanfare Magazine
«The sound quality of the recording is top notch»
«In fact, the albums an audiophile gem.»
— Reviewed by Christopher Lim in The Business Times, July 20, 2012.
J.S. Bachs «Goldberg Variations», BWV 988, recorded by Kimiko Ishizaka on a Bösendorfer grand piano, with score following provided by the iPad app from MuseScore. For more information on this project, see www.opengoldbergvariations.org