0.00
Рейтинг
0.00
Сила

Bach : Messe en si BWV 232 (Raphaël Pichon, Pygmalion, Lea Desandre)


Raphaël Pichon dirige lEnsemble Pygmalion dans la Messe en si de Bach, avec Joanne Lunn, Lea Desandre, Lucile Richardot, Emiliano Gonzalez Toro et Christian Immler. Concert enregistré vendredi 24 mai 2019 à la Philharmonie de Paris.

#Bach #Concert #MusiqueClassique

0:00 • Introduction
2:03 • Kyrie Eleison
11:46 • Christe Eleison
16:24 • Kyrie Eleison
Gloria: 19:53
Et in terra pax: 21:32
Laudamus te: 26:30
Gratias agimus tibi: 30:40
Domine Deus: 33:56
Qui tollis peccata mundi: 39:23
Qui sedes ad dexteram Patris: 42:46
Quoniam tu solus sanctus: 46:45
Cum Sancto Spiritu: 50:50

II. SYMBOLUM NICENUM (CREDO)
Credo in unum Deum: 57:25
Patrem Omnipotentem: 59:07
Et in unum Dominum: 1:01:01
Et incarnatus est: 1:05:33
Crucifixus: 1:09:14
Et resurrexit: 1:12:17
Et in Spiritum Sanctum: 1:16:25
Confiteor: 1:20:59
Et expecto: 1:23:33

III. SANCTUS
Sanctus: 1:27:54

IV. OSANNA et BENEDICTUS, AGNUS DEI et DONA NOBIS PACEM
Osanna: 1:33:05
Benedictus: 1:35:39
Osanna (repetatur): 1:40:28
Agnus Dei: 1:43:10
Dona nobis pacem: 1:48:39

Programme
Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Messe en si mineur BWV 232
Kyrie
Gloria
Credo
Sanctus
Benedictus
Distribution
Ensemble Pygmalion
Raphaël Pichon, direction
Joanne Lunn, soprano
Lea Desandre, mezzo-soprano
Lucile Richardot, alto
Emiliano Gonzalez Toro, ténor
Christian Immler, basse
Dans les dernières années de sa vie, Johann Sebastian Bach acheva une série d’œuvres qui constituèrent un magnifique testament musical de tous les styles qu’il pratiqua, que ce soit le contrepoint avec L’Offrande musicale (1747), les Variations canoniques pour orgue (1747-1748) et L’Art de la fugue (1742-1750), ou la musique religieuse avec la Messe en si mineur (1746-1749). Mais contrairement aux autres monuments contrapuntiques cités précédemment, la Messe ne fut pas véritablement composée entre 1746 et 1749. Hormis deux sections du Credo conçues vraisemblablement en 1749, Bach retravailla des pièces qu’il avait écrites auparavant dans diverses circonstances. Il réussit un tour de force en créant une œuvre nouvelle et originale à partir d’un matériau composite. Le compositeur délaissa également l’aria da capo et le récitatif, des formes qu’il avait abondamment utilisées dans les cantates et les Passions. Ainsi, il livre à la postérité non pas sa conception de ce que devait être une messe – attitude paradoxale pour un compositeur profondément attaché au rite luthérien – mais sa vision de la musique religieuse. La Messe en si mineur constitue ainsi une admirable synthèse des différents styles qu’il pratiqua sa vie durant.
La genèse de la Messe s’étendit donc sur plus de vingt années. Une première version du Credo fut sans doute exécutée pour la consécration de l’école Saint-Thomas de Leipzig, le 5 juin 1732. Un an plus tard, le 21 avril 1733, le Kyrie et le Gloria furent créés à l’occasion des vœux de fidélité du nouveau prince électeur de Saxe, Auguste III. Quatre mois après cette exécution, Bach adressa au souverain le manuscrit précédé de la supplique suivante: « Je m’offre avec la plus consciencieuse obéissance de démontrer en toute occasion mon zèle infatigable en composant de la musique sacrée aussi bien que pour l’orchestre chaque fois que Votre Majesté me fera la grâce de l’exiger. » La mise au point tardive de la Messe en si mineur explique pourquoi celle-ci ne fut jamais jouée dans son intégralité du vivant de Bach. Après le décès du cantor, l’autographe fut transmis à son fils cadet Carl Philipp Emanuel qui, en 1786, remania le Credo afin de le « moderniser ». Si des extraits furent régulièrement donnés entre 1811 et 1834, notamment par l’Académie de chant de Berlin, il fallut attendre 1859 pour que cette œuvre fût exécutée dans son intégralité (en traduction allemande !), sous la direction de Carl Riedel.

Giovanni Battista Pergolesi "Stabat Mater"(1736)


Stabat Mater
for soprano, contralto, strings and basso continuo
by Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736)
Margaret Marshall (soprano)
Lucia Valentini Terrani (contralto)
Leslie Pearson (organ)
London Symohony Orchestra
Claudio Abbado (conductor)
Recorded in 1985

00:00 «Stabat Mater Dolorosa»
04:39 «Cujus animam gementem»
07:47 «O quam tristis et afflicta»
10:22 «Quae moerebat et dolebat»
13:12 «Quis est homo»—«Pro peccatis suae gentis...»
16:14 «Vidit suum dulcem natum»
19:48 «Eja mater fons amoris»
22:42 «Fac ut ardeat cor meum»
25:23 «Sancta mater, istud agas»
31:22 «Fac ut portem Christi mortem»
35:06 «Inflammatus et accensus»
37:57 «Quando corpus morietur» —«Amen...»

For making this video, the images and music were taken from the following sites:
kickass.to/pergolesi-stabat-mater-claudio-abbado-london-symphony-orch-t1077555.html
m-a-marshall.livejournal.com/pics/catalog/259/1713

This video was made for non-profit, self-educational, entertainment, recreational and improving my video making skills purposes. All rights belong to its rightful owners.

mozart requiem karajan


wolfgang amadeus mozart
requiem in d minor, k 626
herbert von karajan
wiener philharmoniker
wiener singverein
1986
anna tomowa sintow
helga muller molinari
vinson cole
paata burchuladze

2:05 I. Introitus
7:34 II. Kyrie
III. Sequentia
10:16 1. Dies irae
12:09 2. Tuba mirum
16:01 3. Rex tremendae
18:22 4. Recordare
23:32 5. Confutatis
25:54 6. Lacrimosa
IV. Offertorium
29:29 1. Domine Jesu
33:22 2. Hostias
38:00 V. Sanctus
39:50 VI. Benedictus
45:30 VII. Agnus Dei
49:13 VIII. Communio

thanks aveshsu for his kind care for the time listing.

Handel: Messiah | Barnaby Smith, AAM, VOCES8, Apollo5 and VOCES8 Foundation Choir


Internationally acclaimed vocal group VOCES8 headline the Academy of Ancient Musics performance of Handels beloved oratorio Messiah, recorded live at the Chapel of Trinity College, Cambridge.

Download the concert programme here: issuu.com/academy-of-ancient-music/docs/aam_programme_messiah_with_voces8_dec_2019__for_is

PROGRAMME:
George Frideric Handel (1685 — 1759)
Messiah HWV56

========
PART THE FIRST
00:00:10 — Symphony
00:03:30 — Comfort Ye My People (Blake Morgan, tenor)
00:06:54 — Evry Valley Shall Be Exalted (Euan Williamson, tenor)
00:10:33 — And The Glory Of The Lord
00:13:24 — Thus Saith The Lord (Christopher Moore, bass)
00:14:47 — But Who May Abide The Day Of His Coming (Katie Jeffries-Harris, alto)
00:19:10 — And He Shall Purify
00:21:38 — Behold, A Virgin Shall Conceive (Katie Jeffries-Harris, alto)
00:22:15 — O Thou That Tellest Good Tidings To Zion (Katie Jeffries-Harris, alto)
00:27:33 — For Unto Us A Child Is Born
00:31:52 — Pastoral Symphony
00:33:00 — There Were Shepherds Abiding In The Field (Eleonore Cockerham, soprano)
00:33:58 — And Suddenly There Was With An Angel (Eleonore Cockerham, soprano)
00:36:09 — Rejoice Greatly, O Daughter Of Zion (Penelope Appleyard, soprano)
00:40:50 — Then Shall The Eyes Of The Blind (Katie Jeffries-Harris, alto)
00:41:26 — He Shall Feed His Flock (Katie Jeffries-Harris, alto

Bach - Aria mit 30 Veränderungen Goldberg Variations BWV 988 - Rondeau | Netherlands Bach Society


The legend surrounding the Goldberg Variations, performed here by Jean Rondeau for All of Bach, is such a nice one. Count Hermann Karl von Keyserlinck was having trouble sleeping and asked Bach for some pleasant music to pass the time, to be played by Keyserlinck’s harpsichord prodigy Johann Gottlieb Goldberg.

Recorded for the project All of Bach on June 6th 2017 at the Concertgebouw, Bruges. If you want to help us complete All of Bach, please subscribe to our channel bit.ly/2vhCeFB or consider donating bit.ly/2uZuMj5.

For the interview with harpsichordist Jean Rondeau on the Goldberg Variations go to youtu.be/RuV8J3hkjKc
For more information on BWV 988 and this production go to allofbach.com/en/bwv/bwv-988/

All of Bach is a project of the Netherlands Bach Society / Nederlandse Bachvereniging, offering high-quality film recordings of the works by Johann Sebastian Bach, performed by the Netherlands Bach Society and her guest musicians. Visit our free online treasury for more videos and background material allofbach.com/en/. For concert dates and further information go to www.bachvereniging.nl/nederlandse-bachvereniging.

Jean Rondeau, harpsichordist
Harpsichord: Jonte Knif

Purcell: King Arthur (Complete)


King Arthur, or The British Worthy, a semi-opera by Henry Purcell (1691).

1-3. King arthur overture
4. King arthur act I: woden, first to thee
5. King arthur act I: the lot is cast-brave souls
6. King arthur act I: I call to wodens hall
7. King arthur act I: come if you dare-first act tune
8. King arthur act II: hither, this way
9. King arthur act II: let not a moon-born elf
10. King arthur act II: hither, this way
11. King arthur act II: come, follow me
12. King arthur act II: how blest are shepherds
13. King arthur act II: symphony-shepherd, leave decoying
14. King arthur act II: come shepherds, lead up-hornpipe
15. King arthur act II: second act tune
16. King arthur act III: prélude-what ho!
17. King arthur act III: what power art thou
18. King arthur act III: thou doting fool
19. King arthur act III: great love
20. King arthur act III: no part of my dominion
21. King arthur act III: prélude
22. King arthur act III: see we assemble-dance
23. King arthur act III: tis I that have warmd ye
24. King arthur act III: sound a parley-tis love
25. King arthur act III: third act tune: hornpipe
26. King arthur act IV: aire
27. King arthur act IV: two daughters of this aged stream
28. King arthur act IV: passacaglia
29. King arthur act V: trumpet tune
30. King arthur act V: ye blustring brethren of the skies
31. King arthur act V: symphony
32. King arthur act V: round thy coasts
33. King arthur act V: for folded flocks
34. King arthur act V: your hay it is mowed
35. King arthur act V: fairest isle
36. King arthur act V: you say tis love
37. King arthur act V: trumpet tune
38. King arthur act V: saint george
39. King arthur act V: our natives
40. King arthur act V: chaconne

Wendy Roobol, soprano
Mijke Sekhuis, soprano
Klaartje van Veldhoven, soprano
Derek Lee Ragin, countertenor
Gunther Vandeven, countertenor
Lester Lardenoye, countertenor
Mattijs Hoogendijk, tenor
Joost van Velzen, tenor
Pieter Hendriks, baritone
Ragnar van Linden van den Heuvell, baritone
Bas Kuijlenburg, baritone
Wiebe Pier Cnossen, baritone

BarokOpera Amsterdam
Frédérique Chauvet, direction